Krzysztof Ostrzeniewski
Wuchta Sztuki Tej!
Sezon 1985 (a więc schyłek Group B), tym razem należał do marki Peugeot. Zdominowała go ona modelem 205 T16, który prześcignął w wyścigu zbrojeń nawet Audi Quattro. Przez wielu entuziastów model T16, jest uważany za najlepszy pojazd w historii Group B (tą kwestę jednak pozostawiam otwartą). Model oznaczony jako 205 T16 - skrywał w swojej nazwie nic innego jak rozwinięcie skrótu 205 Turbo 16. Prezentował się niczym skompresowana muskularna forma i z pozoru nie groźny przeciwnik. Na deski kreślarskie, co ciekawe trafiła najpierw wersja rajdowa, co przyczyniło się do puszczenia wodzy fantazji u inżynierów i niczym ich nie ograniczało. Dopiero w późniejszym czasie z wersji rajdowej powstała wersja "cywilna", która musiała spełniać homologacje uliczną i regulowała możliwość wdrożenia wersji rajdowej. To jednak dla konstruktorów grało już drugie skrzypce. Co ciekawe Peugeot 205 T16 był krótszy od Audi Quattro, a nawet Lanci 037, ale jednocześnie szerszy - (najkrótszy w całej Group B). Dodatkowo silnik umiejscowiony był dosłownie za fotelem pilota i kierowcy, mieszcząc się jeszcze przed tylną osią. Charakterystycznym elementem dla tego modelu stała się także stosowana w wielu rajdach "płetwa" służąca za ogromne tylne dociskające skrzydło.
CENA 40 - 100 PLN
LOKALIZACJA
Gorzów Wielkopolski
Poznań
krzysztofostrzeniewski@gmail.com
+48 695 289 650
INFORMACJE
POLUB NAS
A website created in the WebWave website builder